Ruch Rodzin Nazaretańskich - Archidiecezja Katowicka

"Człowiek staje się chrześcijaninem, kiedy staje się dzieckiem, kiedy zaczyna go zdumiewać szaleństwo miłości Boga Ojca"
ks. T. Dajczer "Rozważania o wierze"

Pielgrzymka RRN do Gietrzwałdu - relacja

Pielgrzymka Parafii Matki Bożej Wspomożenia Wiernych z Katowic-Zarzecza
oraz Ruchu Rodzin Nazaretańskich do Sanktuarium Matki Bożej w Gietrzwałdzie
z okazji 140 rocznicy objawień w dniach 29 września – 31 października 2017 r.

„Nie smućcie się, bo Ja zawsze będę przy was” (słowa Maryi – Gietrzwałd, 8.09.1877 r.)

Pielgrzymka RRN do Gietrzwałdu Pielgrzymka RRN do Gietrzwałdu Pielgrzymka RRN do Gietrzwałdu Pielgrzymka RRN do Gietrzwałdu Pielgrzymka RRN do Gietrzwałdu Pielgrzymka RRN do Gietrzwałdu Pielgrzymka RRN do Gietrzwałdu

W dniach od 29 września do 1 października 2017 roku Parafia Matki Bożej Wspomożenia Wiernych z Katowic-Zarzecza oraz członkowie Ruchu Rodzin Nazaretańskich pielgrzymowali do świętych miejsc położonych w północnej Polsce: w diecezjach toruńskiej, elbląskiej, pelplińskiej i olszyńskiej. Przewodnikiem duchowym pielgrzymki był ks. Stefan Czermiński - proboszcz i moderator RRN w archidiecezji katowickiej.

Podczas pielgrzymki do Gietrzwałdu, każdy dzień rozpoczynaliśmy od medytacji, codziennie mogliśmy wysłuchać konferencji związanej z tematem dnia oraz towarzyszyła nam modlitwa różańcowa, podczas której modliliśmy się w sprawach naszych rodzin i parafii. Pogoda nam dopisywała przez wszystkie dni naszej wędrówki, choć było już dość chłodno.

Pierwszego dnia pielgrzymki, a było to święto Archaniołów Michała, Gabriela i Rafała, odwiedziliśmy Kruszwicę z Mysią Wieżą i wspaniałą panoramą na jezioro Gopło. Po dojechaniu do Torunia, mieliśmy możliwość adoracji Najświętszego Sakramentu oraz uczestniczyliśmy we mszy świętej w Świątyni Matki Bożej Nowej Ewangelizacji i św. Jana Pawła II, odprawianej przez ks. Stefana Czermińskiego wraz z ojcami redemptorystami.. Po mszy św., wieczorem zwiedzaliśmy sanktuarium, gdzie mogliśmy podziwiać prezbiterium – replikę prywatnej kaplicy Jana Pawła II na Watykanie z oryginalnym obrazem Matki Bożej Częstochowskiej, przed którym Ojciec Święty codziennie modlił się i powierzał Kościół i świat opiece Maryi. Zainteresowanie nasze wzbudziły portrety polskich świętych i postaci zasłużonych dla sprawy Ojczyzny m.in. Inki i Witolda Pileckiego, a także „świętej teściowej” – bł. Marianny Biernackiej, która w 1943 roku oddała życie za swą ciężarną synową. Niedawno wybudowana świątynia toruńska mieści w sobie także kaplicę z nazwiskami Polaków, którzy podczas II wojny światowej ratowali Żydów. Tego dnia nocowaliśmy w Toruniu-Przysieku.

Kolejnego dnia, w sobotę, ruszyliśmy w stronę diecezji warmińskiej do sanktuarium w Gietrzwałdzie. Hasłem tego dnia były słowa wypowiedziane podczas objawień przez Matkę Bożą do dziewczynek Barbary i Jadwigi - „Odmawiajcie codziennie różaniec!”. Tam uczestniczyliśmy w inauguracji nowego roku formacyjnego Ruchu Rodzin Nazaretańskich. W dniu skupienia brało udział ponad 2 000 pielgrzymów z całej Polski. Przyświecało nam hasło: „Ja zawsze będę z wami” – to słowa, które Maryja powiedziała do dzieci w 1877 roku. Uroczystej Eucharystii przewodniczył abp Jozef Górzyński, Metropolita Warmiński, a homilię wygłosił bp Andrzej Siemieniewski, Delegat Konferencji Episkopatu Polski ds. RRN. Ksiądz Dariusz Kowalczyk – ogólnopolski moderator RRN przedstawił konferencję na temat niezwykłej roli różańca świętego w naszym życiu, w której przekazał wskazówki św. Maksymiliana Kolbe, jak stawać się narzędziem miłosierdzia Niepokalanej. Po południu ruszyliśmy w stronę Elbląga i Malborka, gdzie zwiedziliśmy sławny zamek krzyżacki. Celem naszej wędrówki tego dnia było sanktuarium św. Doroty w Mątowach, żony, matki i rekluzy. Tam zwiedzaliśmy kościół, gdzie była chrzczona przyszła błogosławiona. Tam także nocowaliśmy.

Ostatniego dnia pielgrzymki, a była to niedziela, uczestniczyliśmy w porannej mszy św. w Mątowach. Następnie ruszyliśmy do Pelplina, gdzie zwiedzaliśmy katedrę i muzeum diecezjalne. Następnym punktem pielgrzymki była katedra w Kwidzynie z celą rekluzy bł. Doroty z Mątowów. Zwiedziliśmy także zamek krzyżacki w Gniewie. Tego dnia towarzyszyło nam hasło „Słuchajcie kapłanów!”. W autokarze ks. proboszcz wygłosił konferencję, podczas której dzielił się z nami atmosferą swojego domu rodzinnego i narodzinami powołania kapłańskiego. Wieczorem wróciliśmy do Katowic.